Savjeti o održavanju

Savjeti vezani uz gume

Vozna svojstva

Nove gume trebali biste prvih 200 do 300 km razraditi na srednjoj brzini, po mogućnosti na suhom kolniku kako bi se površina izbrazdala te kako bi se postigla optimalna vozna svojstva.

GumeTlak u gumama

Većina oštećenja na gumama uzrokovana su nepravilnim tlakom. Preporučujemo da tlak u gumama provjerite svaka 2 tjedna. Pritom ne zaboravite na rezervni kotač. Podatke o pravilnom tlaku u gumama naći ćete na unutarnjoj strani prednjih lijevih vrata (tj. na okviru vozačevih vrata) ili Uputama za uporabu.

Dubina profila

Kod zimskih guma propisana dubina profila iznosi najmanje 4 mm. Profil možete izmjeriti preko pokazivača dubine profila koji je uvijek smješten u najdubljim utorima profila.

Načelno ipak vrijedi pravilo što prije zamijenite gume (optimalno na 3 mm dubine profila kod ljetnih guma) to je veća sigurnost u vožnji i prometu. Sve četiri gume potrebno je montirati s jednakom izvedbom i dubinom profila po osovini.

Čišćenje guma

Gume je potrebno također čistiti, osobiti prije skladištenja. Ne koristite sredstva za čišćenje koja sadrže otapala ili ulja. Ta sredstva oštećuju gume. Najbolje koristiti čistu vodu s malo sapuna ili specijalizirano sredstvo za čišćenje guma koja također možete kupiti kod nas.

Skladištenje guma

U našem Hyundai servisu možete skladištiti gume. Ondje se pravilno označavaju ( smjer kretanja i položaj gume ), provjerava se ima li oštećenja te se propisano čuvaju.


Savjeti kako smanjiti potrošnju goriva

Pomoću sljedećih pravila možete znatno uštedjeti gorivo

Pokrenite motor tek nakon što ste vezali sigurnosni pojas, namjestili sjedalo i vanjska osvrtna zrcala te stavili omiljeni CD. Ne zagrijavajte motor u mirovanju. Imajte na umu da i klima uređaj troši energiju.

Najjednostavniji način za uštedu goriva je brzo prebacivanje u sljedeći stupanj prijenosa. Na brzini od 50 km/h motor vozila srednja klase troši u drugom stupnju dvostruko više goriva nego u četvrtom stupnju odnosno tri puta više nego u petom stupnju.

Potrošnja gorivaRavnomjeran stil vožnje u najvišem mogućem stupnju znatno smanjuje potrošnju goriva. Naglo ubrzanje i često kočenje povećavaju potrošnju goriva u velikoj mjeri. Krovni nosač prtljage koji je montiran tijekom cijele godine može povećati čak i kod male kilometraže godišnje troškove za gorivo i do 800 kn. Koristite krovni nosač prtljage samo kada je potrebno a nakon toga ga skinite.

Redovito održavanje vozila osigurava učinkovitiju potrošnju goriva.

Tlak u gumama mora biti pravilno namješten. Prenizak tlak u gumama povećava otpor kotrljanja, a time i potrošnju goriva te vodi do neravnomjernog trošenja guma.


Njega vozila

Automatske praonice

Ako boja nakon pranja izgubi sjaj ili primijetite ogrebotine to su pokazatelji da je praonica u neispravnom stanju.

Ručno pranje

Ručno pranjeNajvažnije kod ručnog pranja je da se prljavština omekša s puno vode te da se ispere bez uporabe spužve. U suprotnom preostale čestice prljavštine na površini boje imaju isti učinak kao najfiniji brusni papir.

Nakon toga vozilo možete očistiti mekom spužvom ili četkom za pranje sa niskim tlakom i to odozgo prema dolje. Najprljavije dijelove poput kotača, trebali biste očistiti na kraju, po mogućnosti s grubom spužvom. Na kraju vozilo temeljito isperite vodom i posušite krpom od jelenje kože.

Kod pranja vozila nemojte koristiti sredstva za čišćenje kućanstva, niti krpe ili spužve koje se koriste u kućanstvu.

U našem Hyundai servisu ručno pranje vanjsko i unutarnje - samo 60,00 kn

Pranje s visokotlačnim uređajima za čišćenje

Obavezno pratite Upute za uporabu uređaja za visokotlačno čišćenje, osobito glede tlaka i minimalnog razmaka (veći od 15 cm).

Također pazite na dovoljan razmak u odnosu na meke materijale poput gume ili izolacijskog materijala. Osobiti oprez potreban je kod korištenja sredstva za čišćenje. Nikad ih ne nanosite na vrući lak - ne perite Vaše vozilo nikada na suncu.

Poliranje laka

Poliranje je potrebno samo onda kada boja izgubi sjaj. Ako sredstvo za poliranje ne sadrži konzervirajuće elemente, preporučamo naknadno konzerviranje.

Imajte na umu, da mat i plastične dijelove ne smijete obrađivati sredstvima za poliranje i tvrdim voskom.

Ukoliko imate potrebu polirati Vaše vozilo, slobodno se obratite našem servisu za savjet.

Mala oštećenja boje

Kako biste izbjegli pojavu hrđe trebali biste mala oštećenja boje odmah prekriti stikom s bojom ili lakom u spreju.

Ako se već pojavila hrđa, trebate je temeljito odstraniti. Prije pokrivnog laka potrebno je nanijeti temeljni lak za zaštitu od korozije. Ako Vam ipak ponekad zatreba pomoć naš Hyundai servis rado će Vam pomoći.

Plastični dijelovi i krom

Vanjske plastične dijelove čistite normalnim pranjem. Ako to nije dostatno, koristite sredstvo za čišćenje plastike i očistite zaprljanu površinu mekom krpom ili spužvom.

Za kromirane dijelove postoje posebna sredstva za čišćenje kroma koja će vratiti sjaj zahrđalim kromiranim dijelovima ili ako su izgubili sjaj.

KotačLakometalni naplatci

Ovdje se talože najveća zaprljanja - strugotine od kočenja, prljavština od ceste itd. čine tvrdokorni sloj. Kako ne bi nagrizli laki metal, strugotine od kočenja i sol za posipavanje cesta trebalo bi oprati svaka dva tjedna. Nakon pranja naplatke premažite sredstvom za čišćenje bez kiselina koje je posebno predviđeno za lakometalne naplatke.

Otprilike svaka tri mjeseca naplatke bi trebalo dodatno natrljati tvrdim voskom.

Njega cockpita

Instrument ploču, središnju konzolu i bočne pretince za odlaganje očistit ćete najbolje vlažnom krpom od prašine i druge prljavštine.

Dublju prljavštinu na izbrazdanoj plastici odstranit ćete originalnim sredstvom za čišćenje plastike.



Za sve savjete obratite se u naš Hyundai servis sa povjerenjem...
  • Automobil Lončar d.o.o. — Gospodarska 29c, 42000 Varaždin, Hrvatska
  • T: 042 404 890
  • F: 042 404 895
  • E: info@automobil.loncar.hr